Scott Unitrack CST 1992

Παραμένοντας στο 1992, θα αναφερθώ σε μια άλλη προσέγγιση στα mountain bikes πλήρους ανάρτησης, διαφορετική από το Monolith που παρουσίασα πρόσφατα. Εδώ δεν υπάρχουν χυτά τμήματα μαγνησίου, πολύπλοκα σχήματα και ριζοσπαστικός σχεδιασμός. Αν σας προσπερνούσε αρκετά γρήγορα ένα Scott Unitrack CST εκείνη την εποχή, θα νομίζατε πως μόλις είδατε ένα γρήγορο hardtail!

Όπως αναφέρθηκε και για την περίπτωση του Monolith, στις αρχές της δεκαετίας του '90 το αγοραστικό κοινό δεν είχε αποδεχτεί πλήρως τις αναρτήσεις. Άλλοι λόγω της αμφίβολης λειτουργίας τους και κατά συνέπεια την αξία θυσίας βάρους που συνόδευε το όλο πακέτο, και άλλοι γιατί δε μπορούσαν να χωνεύσουν με τίποτα την αναγκαστική "μοτό" εμφάνιση που είχαν τα περισσότερα πλήρους ή εμπρόσθιας ανάρτησης ποδήλατα της εποχής.

scott unitrack cst

Τι κάνει λοιπόν μια εταιρία μαζικής παραγωγής ποιοτικών ποδηλάτων, που θέλει να βρίσκεται στην αιχμή του τεχνολογικού δόρατος αλλά παράλληλα δε θέλει να ρισκάρει με ένα πιθανά αποτυχημένο μοντέλο FS; Η Scott λάνσαρε το Unitrack CST πριν από 18 χρόνια (σχεδιασμένο από την Clark Kent Bicycles), παρουσιάζοντας ένα FS που δεν έμοιαζε με FS: Το πλαίσιο από υψηλής ποιότητας σωλήνες χρωμομολυβδενίου Ritchey Logic/Super Prestige φιλοξενούσε μεταξύ των άνω ψαλιδιών και του κάθετου σωλήνα του μία ανάρτηση ελαστομερούς που προσέφερε 3.8cm διαδρομής στον πίσω τροχό. Άρθρωση πίσω από τη μεσαία τριβή δεν υπήρχε (όπως στα σύγχρονα softtails), και η όλη σχεδίαση βασιζόταν στην κάθετη ενδοτικότητα των κάτω ψαλιδιών. Μπροστά, το πιρούνι ελατηρίου Unishock LF της Scott με κατασκευή και εμφάνιση που θύμιζε περισσότερο ένα γεροδεμένο "ξερό" πιρούνι παρά εμπρόσθια ανάρτηση, απέδιδε 5cm διαδρομής, χωρίς όμως να διεκδικεί πρωτεία στην ακαμψία.

Το Unitrack CST στην κορυφαία του έκδοση φορούσε το μοναδικό 8πλο γκρουπ εξαρτημάτων που υπήρχε, την ολοκαίνουργια σειρά XTR της Shimano, ενώ τα λοιπά εξαρτήματα του ποδηλάτου ήταν Ritchey Logic.

scott unitrack cst

Αν ήταν γρήγορο; Ας πούμε πως το Scott Unitrack CST ήταν αρκετά γρήγορο ώστε ο κ.Thomas Frischknecht καβαλώντας το να κερδίσει το δεύτερο κατά σειρά παγκόσμιο χρυσό του, άρα αν ήταν αρκετά καλό για τον "Frischy", έφτανε και περίσσευε στον μέσο αναβάτη. Στην τιμή των $2.495 το "ντελικάτο" Scott ήταν ευχάριστο στο μάτι και αρκετά προσιτό. Σε συνδυασμό με τη συντηρητική του εμφάνιση, αποτέλεσε επιτυχημένο μοντέλο της εταιρίας με εκατοντάδες πωλήσεις μεταξύ των ετών 1992-1995.